Communicatie: maak promotie voor agro-ecologische en korteketen-initiatieven

  • Maak agro-ecologie zichtbaar in elke straat, post en krant
  • Krijg alle tools in handen met een communicatiepakket op maat
  • Communicatie als hefboom voor verbinding en beleidsvorming
Een groen achtergrond met een Smartphone waarbij een vrouw uit het scherm komt en een appel eet van een appelboom.
Een project van

Communicatie en promotie van agro-ecologische en korte keten-initiatieven zijn broodnodig. Het duidelijk maken van de meerwaarde van deze concepten op vlak van socio-economische, ecologische en technische duurzaamheid is nodig om iedereen in het verhaal mee te krijgen.

Zijn de korteketeninitiatieven in jouw gemeente niet voldoende gekend? Weet je nog niet welke voorbeelden van agro-ecologie in jouw gemeente aanwezig zijn? Vaak kan je daar al heel wat aan doen door duidelijk te communiceren. Aan de hand van een checklist overlopen we samen wat er allemaal komt kijken bij communicatie en marketing, toegespitst op het bekendmaken van agro-ecologie en korteketeninitiatieven. 

In stap één gaan we in een verkennend gesprek met het bestuur en de bevoegde raden om lokale agro-ecologische en korteketen-initiatieven in kaart te brengen. In stap twee bieden we een praktische, gepersonaliseerde toolkit aan met verschillende artikels, posts voor social media, poster en flyers, evenals een infosessie over een van de onderwerpen. Bijkomend krijgt elke deelnemende gemeente een extra pakket voor ‘Februari zonder supermarkt’ in het jaar volgend op de aanvraag. Hierna kan de gemeente zelf aan de slag met communicatie omtrent deze thema’s. 

Praktisch:

  • Live/Online
  • Geen limiet op deelnemers

Communicatietoolkit Agro-ecologie

Deel 1:

  • Verkennend gesprek met de gemeente: wat is er al? wat werd in het verleden al georganiseerd?
  • Verkennend gesprek met de minaraad/landbouwraad/…
  • In kaart brengen van de agro-ecologische initiatieven in de wijde omtrek van de aanvragende gemeente​

Deel 2: Praktische, personaliseerbare toolkit met tijdslijn

  • 2-3 artikels voor website, tijdschrift gemeente... Deze artikels werden aan de hand van info uit deel 1 gepersonaliseerd.
  • 12 posts voor sociale media met tekst, afbeeldingen en/of videomateriaal. Deze posts worden ook gepersonaliseerd en er wordt rekening gehouden met eventuele initiatieven waar de gemeente op kan inhaken (week van de korte keten, dag van de landbouw,...)
  • Poster- en flyerpakket voor bibliotheek, gemeentehuis, sociaal huis, korte ketenwinkels, supermarkten met een korte keten verkooppunt,...
  • 1 infosessie over agro-ecologie​

Bijkomend krijgt elke deelnemende gemeente een extra pakket voor ‘Februari zonder supermarkt’ in het jaar volgend op de aanvraag.

Communicatietoolkit korte keten

Deel 1:

  • Verkennend gesprek met de gemeente: wat is er al? wat werd in het verleden al georganiseerd?
  • Verkennend gesprek met de minaraad/landbouwraad/…
  • In kaart brengen van de korte keten initiatieven in de wijde omtrek van de aanvragende gemeente​

Deel 2: Praktische, personaliseerbare toolkit met tijdslijn

  • 2-3 artikels voor website, tijdschrift gemeente,... Deze artikels werden aan de hand van info uit deel 1 gepersonaliseerd.
  • 12 posts voor sociale media met tekst, afbeeldingen en/of videomateriaal. Deze posts werden ook gepersonaliseerd en er wordt rekening gehouden met eventuele initiatieven waar de gemeente op kan inhaken (week van de korte keten, dag van de landbouw,...).
  • Poster- en flyerpakket voor bibliotheek, gemeentehuis, sociaal huis, korte ketenwinkels, supermarkten met een korte keten verkooppunt...
  • 1 infosessie over korte keten​

Bijkomend: elke deelnemende gemeente krijgt een extra pakket voor ‘Februari zonder supermarkt’ in het jaar volgend op de aanvraag.

6 maanden

  • De juiste personen aan tafel zetten voor het verkennend gesprek
  • Publicatie van de artikelen en social media posts en verdeling van de posters en flyers
  • Relevant beeldmateriaal (inclusief gebruiks- of auteursrechten) voor de social media posts
  • Deelnemers werven voor de infosessie

Volledige traject: € 10.000

De richtprijs is een pakketprijs voor het volledige traject inclusief alle fases. Je kan het traject ook aanvragen per fase en/of op op maat. We bevelen sterk aan om alle fases te doorlopen voor het beste resultaat. 

Contacteer ons vrijblijvend voor een aanbod op maat.
Je krijgt korting op losse activiteiten als je een traject bij Wervel volgt. 

Alle prijzen zijn excl. btw

Offerte aanvragen

Interesse? Vraag een offerte op maat van jouw gemeente.

Gegevens

Wervel mag me contacteren.

Een portretfoto van een jonge man met een groene pull.
Matthias Defoort
overheden@wervel.be